vineri, 14 iunie 2013

Animalele sunt mai inteligente decat se crede!

              Animalele sunt inteligente. Dacă nu credeţi acest lucru, urmând acest blog, sper sa va convingeţi. În cadrul blogului sunt prezentate patru filme (care sunt înregistrate de pe DIGI WORD, în care se prezintă acest lucru.

               În cadrul videoclipului de mai sus, se arată cum o maimuţă rezolvă probleme. Nu probleme matematice ci probleme practice. Astfel, într-un tub subţire sunt plasate mai mulze alune la care nu are acces o maimuţa decât prin capatul tubului, astfel încât ea nu poate ajunge la alune. Dar i se pun la dispoziţie mai multe "unelte" printre care şi apă. Daca ar pune apă în tub, alunele s-ar ridica la suprafaţă şi ea ar putea ajunge la alune. Şi aceasta face mamuţa.
              Pentru a ne arăta că nu este atât de simplu, se face aceeaşi experienţa cu nişte copii de 4-5 ani. Ei nu reuşesc întotdeauna să rezolve aceeaşi problemă.
              În continuare ese prezentat un stârc care işi trăia viaţa pe lângă un hotel şi o grădină zoologică. Acolo, sunt prezente şi lebede, care au suficientă mâncare. Stârcul însă, are mai puţină. El trebuie sa se decurce altfel. El pescuieşte. Cum? El apucă o bucată de pâine, pe care n-o mănâncă ci o aruncă în apă. La pâine vin peşti, pe care el îi pescuieşte chiar dacă nu întotdeauna are succes. Dar de cele mai multe ori are! Iar atunci când la pâine vine un peşte mai mare (care ar putea să mănânce pâinea), stârcul scoate pâinea din apă, iar când acesta pleacă, el continuă să pescuiască.
             Fimul arată şi cum maimuţele (şi nu numai) sparg nucile cu ajutorul pietrelor, sau cum focile sparg cochiliile scoicilor la fel cu ajutorul pietrelor, dar şi cum păsări (piţigoi) scot din scorburi viermii cu ajutorul unor beţe.
             O gaiţă, la fel reuşeşte să scoată dintr-un tub nişte viermi cu ajutorul apei.
  
                                  
           În al doilea film este prezentat un câine care se dă cu skatboard-ul. El reuşeşte să facă curbe. să evite obstacolele şi în special se vede că îi face plăcere acest lucru.
           Se prezintă apoi cum reuşesc să ajubgă la destinaţie fără ca ei să cunoască drumul. Ei încercă să meargă spre destinaţie şi, dacă nu găsesc drumul, se întorc şi caută drumul în altă direcţie, până ajung la destinaţie. Ei imvaţă. Dacă ştiu o parte din drum, sunt ajutaţi de acest lucru.
                                  
            În al treilea film se prezintă viaţa elefanţilor. Elefanţii sunt conduşi de cea mai în vârstă femelă din turmă. Ea conduce turma în peregrinările ei în căutarea apei. Ea îşi aminteşte locurile pe unde a fost în tinereţa ei şi reuşeşte să conducă turma astfel ca viaţa turmei să nu fie primejduită. Aici are un mare rol ţinerea de minte a şefei turmei, a conducătoarei acesteia.
            Delfinii, animale cunoscute ca fiind inteligente, reuşesc să impresioneze prin performanâţele lor, care se fac vizibille prin evoluţile acestora.
            În contiuare se arată cum sunt pescuiţi crabii. Ei sunt momiţi să intre în nuşte capcane, care le permit să intre, dar nu mai ştiu să iasă. O caracatiţă însă, ştie să "fenteze" capcana. Ea se stecoară în capcană, mănâncă crabi, iar  apoi iese şi-şi vede de treabă.
            Se prezintă apoi piţigoii din Nevada şi cei din Alasca îngheţată. În Alasca, hrana se găseseşte mult mai greu decât în Nevada. Celor doi piţigoi li se prezintă nişte viemi aşezaţi sub nişte capace transparente. Piţigoii pot vedea viermii, dar pentru a ajunge la ei, trebuie să înlăture capacele, să treacă de ele. Piţigoiul din Alasca, reuşeşte acest lucru, cel din Nevada, nu. Acest lucru arată că viaţa dusă influenţează în mod hotărâtor abilităţile animalului.
                           
               În ultimul film sunt prezentate foci, care au învăţat să recunoască litere şi cifre. Ele recunosc fără greşeală acest lucru.
               Un papagal a fost învăţat să recunoscă culori, forme, numere şi să facă mici calcule (să numere obiecte). Acest lucru este fenomenal pentru un papagal, dar el a fost învăţat să facă acest lucru.
               În final este prezentat un experiment crucial, care demonstrează inteligenţa maimuţelor. O maimuţă, crescută de mică într-un cenru de cercetare din Japonia, face lucruri pe care un om nu le poate face. Ea recunoaşte in ordine crescătoare, locurile în care se află anumite cifre (de la unu la nouă) după ce le-a văzut câteva fracţiuni de secundă. Şi asta fără greşeală!
              Deci animalele dau dovadă de inteligenţă şi mai mult decât atât, pot fi învăţate mult mai multe lucruri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu